loading...

nikaram

nikaram

بازدید : 269
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

افزايش بهره وري سازمان ها با تفن ويپ چگونه ممكن است؟

در تمام سازمان ها هميشه درگيري برقرار كردن ارتباط وجود دارد. بسياري از افراد در سازمان ها پشت خط هاي اشغال مي مانند و يا بسياري ديگر نمي توانند به راحتي تماس برقرار كنند اما اين مشكل درون سازمان ها بايد هميشه همين گونه باقي بماند؟

بايد بگويم خير. هر مشكلي را راه حلي است. براي رفع اين مشكل تلفن هاي ويپ به دنياي فناوري پاگذاشت. شما از طريق اين تلفن ها مي توانيد به راحتي در سازمان در بستر شبكه ارتباط برقرار كنيد.

ويپ چيست؟

ويپvoipيعني انتقال صدا روي بستر شبكه voice over ip.در سيستم ويپ،صوت كه ميتوان ان را به صورت انالوگ انتقال به امواج و سيم مسي الكتريكي داد ان را به صفر ويك مبدل مي كند و به صورت ديجيتال در بستر شبكه منتقل كرده.توضيح اينكه صوت به توسط micگوشي به موج الكتريكي تبديل گرديده و انگاه به كمك گوشي تلفن ويپ به صوت ديجيتال تبديل ميشود واين ديتاي ديجيتال در شبكه سرور ويپ يا سانترال وابسته دبه شبكه ارسال ميگردد.سانترال ويپ بعد از تشخيص مقصد ديتا را به گوشي ويپ مقصد يا گيتوي ويپ كه به خط شهري اتصال دارد ارسال مي كند و در مرحله ي نهايي در مقصد گيتوي يا گوشي ويپ ديتا را به امواج الكتريكي مبدل ميكند و دوباره به صداي انالوگ تبديل ميشود. در واقع ويپ صدا را از طريق شبكه ي اينترنت به صورت بسته هاي اطلاعاتي با كيفيت بالا نسبت به تلفنهاي سنتي متصل مي كند. در تلفنهاي ويپ مديريت سيستم، كنترل ،تنظيم و تغييرات در سيستم به صورت اسان انجام ميگيرد وتماما از طريق كنترل از راه دور انجام مي شود بدون حضور فيزيكي و با يك ريموت كارشناسي يك سيستم تلفن ويپ قابل انجام بوده در صورتي كه تلفنهاي قديمي داراي سيستم هاي كاربري پيچيده اي هستند كه معمولا تنها براي استفاده ي كارشناسان طراحي گرديده و به علت پيچيدگي تنظيمات بايد حضور فيزيكي و كارشناسانه داشته باشند.

منبع:چرا تلفن ويپ از الزامات هر سازماني است

يكي از خدمات پشتيباني شبكه حفظ و نگهداري شبكه است. هدف اصلي در اين بخش از خدمات پشتيباني شبكه نگهداري از تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري شبكه است. به عبارت ديگر پشتيباني شبكه پشتيباني با رعايت اصول استانداردها مي باشد.

در اين بخش پشتيباني شبكه بايد كليه تجهيزات شبكه شبكه مانند كامپيوترها، سرورها، روترها، مودم ها و ... به همراه تجهيزات پسيو و زير ساختي ( كابل، داكت، كيستون ها، رك و...) به صورت كامل مستندسازي و نقشه شبكه به همراه جزئيات تجهيزات در آن مشخص گردد.

حفظ و نگهداري شبكه ها يكي از كارهاي مهمي است كه در بخش پشتيباني شبكه ها بايد انجام شود. زيرا اطلاعات مكتوب شده و يا به اصطلاح شبكه اي داكيومنت سازي شده از شبكه بسيار مهم و حائز اهميت است مخصوصا در شبكه هاي بزرگ در سازمان هاي بزرگ.چرا كه اين اطلاعات مكتوب شده در حل مشكلات و رفع ايرادات به مديران شبكه و كارشناسان پشتيباني به شدت كمك مي كند. داشتن اطلاعات شبكه به صورت مكتوب مي‌تواند يك آگاهي نسبي از وضعيت شبكه را براي صاحبان كسب و كار فراهم كند.

به جرأت مي‌توان گفت كه نداشتن اطلاعات مستندسازي شده از شبكه، يكي از معضلات بزرگ شركت‌ها در بحث پشتيباني از شبكه مي‌باشد. هرچه قدر وسعت و جزئيات شبكه بيشتر باشد نياز به اين اسناد بيشتر احساس مي‌گردد. در شبكه‌هاي بزرگ نداشتن چنين اطلاعاتي مي‌تواند موجب هدر رفتن روزها و حتي ماه‌ها زمان و انرژي شود و هزينه‌هاي زيادي را تحميل كند.

منبع: چرا به پشتيباني شبكه كامپيوتري نياز داريم ؟

اشتراك گذاري اطلاعات و منابع نرم افزاري

هر روز كارمندان شما فرآيند هاي مختلفي را در سازمان انجام مي دهند كه نتايج مختلفي را دارد اين نتايج معمولا به صورت يك سري اطلاعات و داده است. شما بايد اين نتايج را روزانه شير كنيد. آيا به نظر شما بدون داشتن شبكه امكان پذير است؟

هدف اصلي و مهم ترين مزيت شبكه هاي كامپيوتري اشتراك گذاري اطلاعات و امكانات نرم افزاري است . در يك شبكه كامپيوتري ، افراد مي توانند خيلي راحت فايل ها ، پوشه ها و حتي نرم افزار ها شون رو به اشتراك بگذارند . درست يادمه سال هاي خيلي قبل ( حدود 20 سال پيش ) به خاطردارم اگر سازماني مي خواست براي نمايندگي خودش يك سري اطلاعات را بفرستد بايد حتما آن ها را پست مي كرد اما الان مي تواند به لطف شبكه كامپيوتري فقط با چند كليك ساده اين داده ها را ارسال كنند.



اشتراك گذاري منابع سخت افزاري

اما يكي ديگر از مزيت هايي كه باعث مي شود شبكه ها بهره وري سازمان شما را بالا ببرند اين است كه اعضاي يك شبكه كامپيوتري مي توانند حتي منابع سخت افزاري رو هم به طور مشترك استفاده كنند . يك مثال خيلي ساده كه بخواهيم در اين جا بزنيم استفاده از پرينت ها در سازمان ها است. آيا در يك سازمان همه كنار ميزشان يك پرينتر مجزا دارند؟ خير آن ها همگي از يك پرينتر استفاده مي كنند. يعني هر كسي كه در آن شبكه باشد مي تواند براي پرينتر فايلي رو ارسال كند تا چاپ بگيرد . اشتراك گذاري منابع سخت افزاري و لوازم جانبي كامپيوتر ، هزينه هاي يك مجموعه رو به طور چشمگيري كاهش مي دهد و در اين جا است كه تازه شما مي فهميد كه با همين يك مزيت مي توانيد چقدر هزينه هاي سازمان را كم كنيد.

صرفه جويي در زمان :

يكي از گزينه هايي كه مي تواند باعث بهره وري سازمان شما شود اين است كه فرآيند هاي كاري شما در كمترين زمان انجام ممكن و با بهترين كيفيت انجام شود. در اين صورت شما به موقع مي توانيد تمامي كارهاي سازمان خود را پيش ببريد. پس صرفه جويي در زمان براي بالا بردن بهره وري سازمان بسيار حائز اهميت است.

تا قبل از اينكه اينترنت به وجود بيايد ، خيلي از مرسولات نرم افزاري هم به صورت فيزيكي ارسال ميشد . براي مثال ميتوان گفت عكس يك نوع ماهيت نرم افزاري است . يعني ممكن است كه از يك عكس در قالب يك فايل در كاميپوتر ، تبلت و موبايل استفاده كرد . بنابراين نيازي نيست حتما روي كاغذ چاپ شده و به صورت فيزيكي ارسال شود. شبكه كامپيوتري تمام محتوا و مديا هايي كه ماهيت نرم افزاري دارند ( مثل نامه ، عكس ، صوت ، ويديو و … ) را از طريق شبكه ارسال ميكند . اين مسئله از دو جهت ميتواند موجب صرفه جويي در زمان شود . اول اينكه خود شبكه هاي كامپيوتري بر اساس سيگنال كار ميكنند . بنابراين بسته مورد نظر خيلي زود به مقصد ميرسد و از طرفي ديگر ترافيك اداره پست تا حد بسيار چشمگيري كاهش پيدا ميكند و نهايتا باعث ميشود تا ارسال مرسولات فيزيكي ( مثل لباس ) خيلي سريع تر انجام شود

منبع: افزايش بهره وري سازمان با اين چند فاكتور

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 58
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 309
  • بازدید سال : 762
  • بازدید کلی : 28734
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه