loading...

nikaram

nikaram

بازدید : 169
سه شنبه 21 بهمن 1399 زمان : 15:32

دلایل گرم شدن باد کولرگازی را می توان به موارد مختلفی نسبت داد و در حالت کلی گرم شدن باد کولر از جمله مهمترین دغدغه های مردم است و چنانچه سرویس کاری کولر به صورت مرتب انجام شده باشد کمتر با این مشکل مواجه خواهید شد. گرم شدن باد کولر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و برای رفع آن باید بخش های مختلف کولر را مورد بررسی قرار دهید. البته پیدا کردن عیب کولرگازی کاری تخصصی است و در صورتی که با این موارد آشنایی ندارید انجام دادن آن را به افراد متخصص واگذار کنید.

دلایل گرم شدن باد کولرگازی را می توان به موارد مختلفی نسبت داد و در حالت کلی گرم شدن باد کولر از جمله مهمترین دغدغه های مردم است و چنانچه سرویس کاری کولر به صورت مرتب انجام شده باشد کمتر با این مشکل مواجه خواهید شد. گرم شدن باد کولر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و برای رفع آن باید بخش های مختلف کولر را مورد بررسی قرار دهید. البته پیدا کردن عیب کولرگازی کاری تخصصی است و در صورتی که با این موارد آشنایی ندارید انجام دادن آن را به افراد متخصص واگذار کنید. در وهله اول ریموت کنترل را چک کرده و از تنظیم درجه خود اطمینان داشته باشید و سریعا کولر را خاموش کرده و به دنبال عیب باشید. برخی از معایب دستگاه به راحتی قابل حل هستند اما برای رفع برخی از آنها به تعمیرکار حرفه ای نیاز خواهد بود . در ادامه این مطلب درباره تعمیرات کولرهای گازی که از این وب سایت به عنوان مرجع نوشته شده است، توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

دلایل گرم شدن باد کولرگازی
چنانچه به دنبال دلایل گرم شدن باد کولرگازی هستید بهتر است بخش های مختلف کولر را مورد بررسی تخصصی قرار دهید. ما در این مطلب شما را با اصلی ترین دلایل کاهش سردی باد کولر آشنا خواهیم کرد تا در صورت مواجه شدن با این مشکل بتوانید آن را رفع کنید. دلایل گرم شدن باد کولرگازی از قرار زیر خواهند بود:
سرویس نکردن پنل خارجی کولرگازی
پنل خارجی یا همان فیلتر کولرگازی به عنوان یکی از مهمترین دلایل گرم شدن باد کولرگازی شناخته می شود و اولین نقطه ای که باید چک شود این پنل است. این فیلتر باید به صورت مکرر و در هر سرویس کاری تعویض شود چرا که هوا پس از عبور از این فیلتر به داخل کولر خواهد رسید و در صورتی که فیلتر کثیف بوده یا گرفته شود عملکرد دستگاه مختل شده و امکان هرگونه آسیبی وجود دارد. برای رفع این مشکل تنها کافی است فیلتر کولر را تعویض نمایید.
کار نکردن یا سوختن فن
یکی دیگر از دلایل گرم شدن باد کولرگازی خراب شدن فن دستگاه است. همانطور که می دانید برای کار کردن دستگاه نیاز به فن خواهد بود و چنانچه به هر دلیلی عملکرد فن با مشکل مواجه شود هیچگونه بادی تولید نخواهد شد و دستگاه باد گرم خواهد داد. رفع این مشکل تخصصی بوده و معمولا به تعمیرکار نیاز دارد.
کم بودن میزان گاز کولر
کم بودن گاز کولر از جمله دیگر دلایل گرم شدن باد کولرگازی است. هر کولری امکان نشتی گاز داشته و یا ممکن است بنا به دلایل مختلف میزان گاز دستگاه شما پایین تر از حد نصاب باشد. در این صورت دستگاه باد گرم تولید خواهد کرد. در هر دوره سرویس کاری کولر بهتر است از تعمیرکار بخواهید که میزان گاز کولر شما را اندازه گیری کند تا در اوج‌گرمای تابستان دچار مشکل نشوید.

خرابی کمپرسور کولرگازی
کمپرسور کولرگازی قلب تپنده این دستگاه است و اگر کوچکترین ایراد در عملکرد آن به وجود آید شاهد درست کار نکردن آن خواهیم بود. دلیل اینکه در بخش اول گفته شد در صورت باد گرم دادن، دستگاه خود را خاموش کنید احتمال خرابی کمپرسور بود چرا که در صورت روشن بودن مکرر امکان سوختن کامل قطعه نیز وجود دارد که در این صورت هزینه بیشتری متحمل خواهید شد. رفع این مشکل تنها به دست تعمیرکاران حرفه ای امکان پذیر خواهد بود.
مشکل در برد اصلی کولرگازی
برد اصلی کولرگازی وظیفه مغز در انسان را به انجام می رساند. این قطعه کلیه دستورات سیستم را صادر می کند و در صورتی که یکی از بخش های آن دچار آسیب شود قطعا از باد خنک کولر محروم خواهید ماند. پس یکی از اصلی ترین دلایل گرم شدن باد کولرگازی همین برد است که مشکل آن باید مورد بررسی متخصصین حرفه ای قرار گیرد.

استهلاک ناشی از مصرف طولانی کولرگازی
کولرگازی نیز مانند هر وسیله دیگری استهلاک خواهد داشت و به عبارتی پس از استفاده چند ساله شاهد کاهش کیفیت دستگاه خواهیم بود. توجه داشته باشید که به صورت سالانه حدود ۶ درصد از عمر دستگاه کمتر خواهد شد و به عبارتی پس از گذشت حدود ۱۰ سال، دیگر نباید انتظار عملکرد اولیه دستگاه را داشته باشید.
علت های ذکر شده تنها بخشی از دلایل گرم شدن باد کولرگازی بودند و عوامل دیگری نیز بر آن تاثیر خواهند گذاشت.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 75
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 203
  • بازدید سال : 973
  • بازدید کلی : 28945
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه